In gesprek met Josine Lixon-Verbeek van D&B Eventmarketing

Gepubliceerd op 14 januari 2022

D&B Eventmarketing is expert in het overbrengen van de boodschap door middel van events. Ze zijn vooruitstrevend en hebben zich in coronatijd binnen no-time ook alle fijne kneepjes van online events eigengemaakt. We bespreken met Josine Lixon-Verbeek, operationeel directeur van D&B Eventmarketing, waar wij regelmatig mee samenwerken, hoe zij evenementen naar een hoger niveau tillen.

 

“Wil je als bedrijf je imago veranderen? Dan lukt dat nooit met één evenement. Is je personeel weinig betrokken? Met eenmalig een groot personeelsfeest los je dat niet op. Of wil je een nieuw product lanceren? Een evenement kan dan een goede start zijn, maar alleen daarmee krijg je nooit de olievlek die je nodig hebt. Kortom, een evenement is een middel, niet een doel op zich,” legt Josine uit. Ieder evenement moet bijdragen aan de strategie van het bedrijf dat het organiseert. Dat is de visie van D&B Eventmarketing.

Bepalen van strategie

In het kennismakingsgesprek met de opdrachtgever bespreekt D&B Eventmarketing uitvoerig wat ze willen bereiken en welke rol het event heeft in het geheel. “Daarin zijn we heel standvastig. Een evenement is een ontzettend krachtig middel om mensen en merken te verbinden. Te zonde om het niet ten volste te benutten. Idealiter is het onderdeel van een campagne waarin zorgvuldig is nagedacht over welke middelen wanneer ingezet worden.”

Het gebeurt geregeld dat naar aanleiding van het kennismakingsgesprek de vraag verandert. Zo zou het kunnen dat een jubileumfeest wijzigt in een intern branding traject, waardoor het uiteindelijke effect groter wordt. “Dat wil niet zeggen dat we de marketingcommunicatiestrategie bij een bedrijf totaal omgooien. Het betekent dat we kijken welke (content)middelen er allemaal al zijn en hoe we die optimaal kunnen inzetten, in combinatie met onze events. We verbinden alles met elkaar. Zodat het elkaar versterkt.”

“Op basis van het concept bepalen we het format van het evenement”, vervolgt Josine. “Vervolgens kijken we welke locatie daarbij past. Alles gaat bij ons op maat.”

Creatief en innovatief

Creatief, innovatief en ultieme conceptdenkers. Dat is hoe wij D&B Eventmarketing bij Spant typeren. Hoe ze de coronacrisis hebben aangevlogen, is daar een bewijs van.

“Direct na de afkondiging van de lockdown in maart 2020 hebben we de koppen bij elkaar gestoken. We zijn een innovatiegroepje gestart dat zich heeft gestort op alles wat online mogelijk is,” vertelt Josine vol energie.

Dat resulteerde twee maanden later in het eerste online event: hun eigen relatie-evenement ‘D&B Rosé’. Een groot succes. Dé gelegenheid om henzelf te profileren als online expert bij alle relaties en te testen wat wel en niet werkt. Binnen een week hadden ruim tweehonderd eventprofessionals zich aangemeld.

Hun innovatieve mentaliteit heeft gemaakt dat ze tijdens coronatijd bleven groeien. “We zijn in gesprek gebleven met de opdrachtgevers. Blijven luisteren naar hun behoeftes. En continu hebben we gekeken hoe we, ondanks alle beperkingen, hun doelen konden bereiken.”

D&B Eventmarketing en Spant

De samenwerking tussen Spant en D&B Eventmarketing gaat al een tijd terug. Josine: “Zowel wij als Spant hebben een team met medewerkers die er al langer zitten. Dat werkt ontzettend fijn samen.”

“Spant heeft naast het theater heel veel verschillende ruimtes, waardoor er veel mogelijk is”, vervolgt Josine, “Daarom komen we ook regelmatig bij hen terug. Zo organiseerden we samen een groot personeelsfeest voor de Tomin Groep, een hybride award show en verschillende online events. Je wordt bij Spant op een heel persoonlijke en professionele manier ondersteund bij het organiseren van je evenement. En daarnaast is het ook nog eens mooi meegenomen dat ze hierbij de duurzaamheid in het oog houden.”

Metropool Orkest

D&B Eventmarketing is bij de evenementen verantwoordelijk voor de inhoud en de doorvertaling van de strategie, Spant voor de facilitaire aspecten. “Recentelijk hebben we een jaarevent van een grote verzekeringsmaatschappij samen opgepakt”, vertelt Josine, “Door de lockdown kon het niet live doorgaan. Toen hebben we gekozen voor een pre-recorded event. Het Metropool Orkest trad op in het theater met diverse artiesten en showelementen. Daar hebben we een onwijs mooie, strakke video van geëdit. Dat is op één moment uitgezonden. Zo kijken we keer op keer samen wat er mogelijk is.”

 

 

Fijne samenwerking

Marie-Louise Suk, accountmanager van Spant: “D&B Eventmarketing weet van wanten bij de organisatie van een event en dat werkt ontzettend fijn samen. De meerwaarde van het bureau voor opdrachtgevers is dat ze geweldig goed zijn in het vertalen van de boodschap naar een event. Ook wij leren daar keer op keer van. Dus wil je een evenement echt krachtig neerzetten, neem dan zeker even contact op met D&B Eventmarketing.”


Leuk? Lees hier al onze blogs!