Maandenlang, soms jarenlang heb je achter de schermen gewerkt aan je nieuwe product of dienst. Nu is het tijd om de wereld ermee kennis te laten maken. Tijd voor die eerste indruk. Je productlancering, die moet natuurlijk fantastisch zijn. We geven je tips voor een succesvol lanceringsevent.
#1. Ga voorbij de feiten
Jijzelf kent je nieuwe product door en door. Je bent vol van de nieuwe features en je kunt niet ophouden met vertellen over het geweldige materiaal. Maar wil je je gasten bij de lancering inpakken, dan draait het juist niet om al die feiten. Dan gaat het om emotie. Neem je gasten mee in je verhaal en laat hen beleven hoe het is om het product of je dienst te gebruiken.
#2. Het zit ‘m in de details
Als je beleving tijdens je event vooropzet, dan telt ieder detail. Straalt de locatie uit waar het product voor staat? Versterkt de aankleding van de locatie het product? Kan licht en geluid ervoor zorgen dat je product de show steelt? De uitnodiging, de catering, het afscheidspresentje… Stem alle knoppen zo op elkaar af dat de beleving van je gasten compleet wordt.
#3. Zet je gasten centraal
Laat je gast geen toeschouwer zijn van jouw feestje. Bij een live productlancering heb je juist de mogelijk om echt contact te maken met je stakeholders en hen te betrekken. Doe dat dan ook. Creëer ruimte voor vragen uit het publiek. Laat je gasten fysiek kennismaken met je product. Zorg voor voldoende medewerkers die ter plekke vragen kunnen beantwoorden. En geef je gasten de mogelijkheid om te netwerken. Gastvrijheid ten top.
#4. Kwaliteit boven kwantiteit
En dan de gastenlijst. Het voelt natuurlijk gaaf om zoveel mogelijk mensen aanwezig te laten zijn bij je productlancering. Maar je impact is groter als je gaat voor enkel kwalitatieve gasten, die je helemaal in de watten kunt leggen. Nodig mensen uit die oprecht geïnteresseerd zijn in je product, influencers die passen bij je merk en journalisten waar je wat aan hebt. Dan ben je geloofwaardig en maak je van je gasten ambassadeurs.
#5. De lancering als start voor…
De dag van je productlancering is nog maar een begin. Met een slimme contentstrategie zorg je ervoor dat je nog voor weken of zelfs maanden content haalt uit het event. Maak video’s en foto’s, vraag aanwezigen om hun eerste reactie en maak het aantrekkelijk voor gasten om over je product te delen op social media. Zo vergroot je het bereik van je productlancering.
Stefanie Hillel, accountmanager: “Productlanceringen zijn voor ons als locatie geweldig om te organiseren.
Alles draait namelijk om details en timing. Het hele team denkt mee om ervoor te zorgen dat onze locatie in het teken staat van een specifiek product.”
Neem contact met ons op
Op zoek naar een locatie voor jouw productlancering?
Maak kennis met een van onze accountmanagers en kom kijken.