De 10 meest gestelde vragen van bruidsparen bij Fier Bussum

Gepubliceerd op 25 oktober 2022

Trouwen op een fort, dat exclusief is voor jouw bruiloft. Dat lijkt je wel wat. Maar voordat je een afspraak maakt voor een locatiebezoek, heb je nog wat vragen. We hebben de meest gestelde vragen van bruidsparen voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag ertussen?

#1. Kan onze hele trouwdag plaatsvinden bij Fier Bussum?

Ja. We hebben veel ervaring met het organiseren van events en bruiloften. Met aandacht stellen we samen met jullie de hele trouwdag samen. Van de ceremonie – we zijn een officiële trouwlocatie – en de receptie tot en met het feest en het uitzwaaimoment. We serveren de meest sprankelende gerechten uit onze eigen keuken, we hebben een deskundig team van technici en ons personeel ziet precies wat er moet gebeuren.

#2. Hoeveel gasten kunnen we uitnodigen?

Meestal vindt de ceremonie in de forttuin of onder de gewelven van De Poterne plaats. In beide gevallen adviseren we een maximum van 80 gasten, zodat iedereen kan zitten. Onder onze safari stretchtent of in De Loods is er vervolgens ruimte voor een borrel of receptie voor 120 personen. Betrek je de rest van de forttuin erbij, dan kunnen er 300 personen het glas heffen. Dineren kan binnen en buiten met 80 personen en voor het feest in De Loods is er plek voor 120 gasten.

#3. Het liefst trouwen we in de buitenlucht. Maar is er een plan B als het slecht weer?

We houden nauw contact over de weersvoorspelling. Gaat het regenen? Dan hebben we de mogelijkheid om uit te wijken naar onze karakteristieke binnenruimte De Poterne. Twee dagen van tevoren bepalen we of jullie bruiloft binnen of buiten plaatsvindt. Is het op de ochtend van de bruiloft toch stralend weer of gaat het last-minute regenen, dan gooien we de boel gewoon om. En in geval van kou halen we er dekentjes en heaters bij.

 

#4. Moeten we de locatie nog stylen?

Fier Bussum is van zichzelf al een prachtige trouwlocatie en heeft weinig extra styling nodig. Veel bruidsparen kiezen nog voor verse bloemen, heliumballonnen of een gekleurde loper voor bij de ceremonie als aankleding. Ons team zit vol leuke ideeën en stemt de styling van tevoren tot in de details met jullie af.

#5. Wie verzorgt de hapjes en drankjes?

We hebben een geweldig  keukenteam, samen met topchef Onno Kokmeijer bereiden zij sprankelende, overheerlijke gerechten. Samen met hen zetten we een foodconcept neer dat past bij jullie bruiloft, altijd met verse ingrediënten, altijd met liefde bereid. Bij ons draait alles om kwaliteit, zo ook de catering. Het is daarom niet mogelijk om zelf de catering te regelen.

#6. Kunnen we de drankjes afkopen?

Ja. Op basis van het aantal dag- of avondgasten bepalen we hoeveel het kost om de drankjes uit ons Hollands assortiment af te kopen. Het is ook mogelijk om sterke dranken te schenken. Jullie kunnen kiezen voor een maximaal aantal drankjes (bijvoorbeeld honderd gin-tonics) of een maximaal bedrag dat we uit mogen schenken. Is het maximum behaald, dan geven we een seintje.

#7. Wat is er mogelijk qua muziek op de trouwlocatie?

Buiten is akoestische muziek toegestaan, versterkt geluid helaas niet. Vindt jullie ceremonie binnen plaats, dan kan er wel versterkte muziek gespeeld worden. Tijdens het feest in De Loods is een dj of een band van harte welkom, tot 00.00 uur ’s nachts.

#8. Mogen er kinderen aanwezig zijn bij onze bruiloft? 

Ja. Op jullie trouwdag is ons fort exclusief voor jullie, dus jullie bepalen wie er komen. Tips nodig voor een kindvriendelijke bruiloft? We bruisen van de ideeën.

#9. We willen een onvergetelijk entree maken. Mag ons trouwvoertuig het fortterrein op?

Ja. Jullie trouwvoertuig – van koets tot Chevrolet – kan helemaal doorrijden tot de forttuin, zodat jullie een feestelijk entree kunnen maken. Deze details stemmen jullie van tevoren af met ons wedding team.

#10. Als we tijdens de voorbereidingen vragen hebben, bij wie kunnen we dan terecht?

Vanaf het moment dat de toekomstige bruid(egom) en bruid(egom) met ons in zee gaan tot de ochtend van de trouwerij heb je een vast aanspreekpunt. Ons team kent de locatie natuurlijk door en door, helpt met de tijdsplanning en heeft een handige checklist om alles tot in de puntjes voor te bereiden. Zo kunnen we garanderen dat je alle aandacht krijgt die je nodig hebt.

Stond je vraag er niet tussen? Bel of mail ons even, we helpen je graag verder! Via onderstaande button vraag je alvast onze trouwbrochure op.

KLIK HIER VOOR DE TROUWBROCHURE