HIER opgewekt: zó organiseer je een duurzaam event

Een typisch groen feest? Dat is het Evenement HIER opgewekt, hét evenement voor en over lokale energie-initiatieven, dat afgelopen maart voor de vierde keer bij Spant plaatsvond. En niet alleen groen qua aankleding. Van de ruim vijfhonderd gasten is meer dan de helft actief bij een duurzaam energie-initiatief. We praten met Anouk Overbeek van klimaatstichting HIER, Tessy Miltenburg van congres- en evenementenbureau PINO en onze eigen Marie-Louise Suk over waar je allemaal op let bij zo’n groen event.

5 originele thema’s voor je personeelsfeest

Een thema hangen aan je personeelsfeest moet bij je bedrijf passen. Maar als het bij jullie past én je voert het goed uit, dan heb je gegarandeerd een knallend feest. Met een thema heb je iets om alles aan op te hangen, van de uitnodiging en aankleding tot de muziek en de activiteiten. Wij lichten vijf thema’s uit, die verder gaan dan ‘western’, ‘Halloween en ‘après-ski’.

Je bruiloft organiseren? Begin goed!

Je hebt van die mensen die zijn geboren om te organiseren en het draaiboek voor hun trouwdag een week na de verloving al klaar hebben liggen. Schaar jij jezelf niet onder die groep? Dan helpen we je graag op weg. Volg onderstaande stappen een jaar tot acht maanden van tevoren en geef de organisatie van je bruiloft een vliegende start.

Heidag? Met deze tips wordt het succesvol

Je hebt vast wel eens zo’n heidag gehad waarbij je aan het einde van de dag dacht: het was een gezellige dag, maar wat heeft dit ons eigenlijk concreet opgeleverd? Zonde! Want een heidag is juist hét moment dat je team, je bedrijf of je project verder kan brengen. Als je het goed organiseert natuurlijk. Tien tips om je volgende heidag succesvol te laten zijn.

Onze portiers: symbolen van gastvrijheid

Al eens bij Spant geweest? Dan heb je, nadat je de rode loper betrad, vast Evert-Jan van de Water, Marcel de Wit of Ben Derriks wel ontmoet. Onze portiers. Gekleed in een groen, glanzend pak met een imposante hoed heten ze iedereen welkom. Grote kans dat je hen nog exact herinnert. Want deze mannen maken indruk.

Regen tijdens je buitenevenement?! Zó vlieg je dat aan!

Tjilpende vogels op de achtergrond, de wind door je haren en drankjes drinken in het zonnetje. Zo zie je jouw buitenevenement voor je. Maar dan staat er opeens een grijs regenwolkje bij de weersvoorspelling van de dag van je evenement. Balen! Gelukkig kun je heel wat voorzorgsmaatregelen nemen, zodat het niet in het water valt. Tips om met zo’n voorspelling om te gaan.

6 tips om van jouw event een contentkatalysator te maken

Dat ene grote evenement. Máándenlang werk je er naartoe. Heel je ziel en zaligheid leg je erin. En dan, binnen een dag of misschien een paar dagen, is het plotsklaps weer voorbij. Met een goede contentstrategie, zorg je ervoor dat je event zich niet tot één, twee of drie dagen beperkt. Je evenement krijgt meer impact. Het vergroot je bereik en versterkt de relatie met je bezoekers. Lees hier hoe je van jouw evenement een contentkatalysator maakt.

Tips & tricks om netwerken op jouw event te stimuleren

Zet achthonderd gasten met elkaar in een ruimte en het netwerken gaat vanzelf. Niet dus! Je gasten zoeken in eerste instantie bekenden op. Zijn die er niet, dan ontstaan er wellicht spontane gesprekken bij de koffiecorner of ergens aan een statafel. Maar dat is netwerken op basis van toeval. Leuk, maar met een beetje sturing hier en daar van jou als organisator kunnen je gasten er veel meer uithalen. Zo maak je netwerken op jouw event waardevol.

Wordt jouw feest romantisch, actief of hip?

Je ouders die veertig jaar getrouwd zijn. Je bedrijf dat dit jaar tien jaar bestaat. Je man die met pensioen gaat. Of het feit dat je, ondanks alle tegenslagen van de afgelopen jaren, winst hebt gemaakt. Grijp het aan om een feestje te bouwen. Of zoals wij het zeggen: Fier het leven! Samen met jou komen we tot een feest dat helemaal bij je past. We nemen je mee in drie soorten feesten waarmee je sowieso succes boekt bij je gasten.